get_header();
Press Release.

Mondia enhances its presence with the opening of a new tech hub in Cairo

Cairo, Egypt, 7 October 2019:Mondia, a leading private mobile technology company, announced the opening of their new tech hub in Cairo. The newly created facility will host the company’s technical developers and designers, creating state of the art technologies, innovative products and solutions servicing various markets across Europe, Middle East and Africa. 

The modern first-of-its-kind facility in New Cairo will set a new standard in the software industry and will be home to more than one hundred technical team members. The office design will allow for a team to function in ‘squads’ a proven working concept, aiding extensive collaboration and promoting communication which in turn drive innovation. The premises will include creative space such as a ‘gamers cave’, focus rooms, playful seating areas and a café type street kitchen.  

Attracting the greatest minds in the software world is synonymous with Mondia’s strategy and strong partnerships with tertiary institutions is the key driving force to future talent. The tech hub will provide learning facilities for internships and additional skill development.  

“It is key for us at Mondia to deliver to market demands and identify trends to advise customers on solutions that are not only innovative but also provide a world-class digital experience. Our investment in Egypt and our tech hub allows us to develop with speed and quality that can be scaled, which far outweighs the outsourcing model”, said Dr Amadeo Rahmann, CEO of the Mondia Group. “We want to create a unique space for our team to have the best in industry facility as we expand our ability in delivery across the globe”, he added. 

– ends – 

About Mondia (mondia.com)
Mondia connects people to digital experiences and brands to endless opportunities. By understanding where the markets are going, understanding where tech fits in and using that knowledge to identify solutions that boost businesses and shift user experiences. What makes Mondia different from other international digital tech companies and a leader in delivering extensive content and digital services, is our ability to tailor existing offerings or custom-create new ones to solve brand/business challenges. We believe in possibilities. We connect to the future. 

Media Contact
Nicolas le Roux
CMO Mondia
Tel: +971 50 557 5041
nicolas.leroux@mondia.com 

Monica Abdou
PR & Marketing ExecutiveO! Solutions
Tel: 01008176916
monicaabdou@o-solutions-eg.com
www.o-solutions-eg.com 

شركة مونديا تعزز وجودها عالميًا بافتتاح مركز تكنولوجي جديد في القاهرة  

القاهرة–  مصر، 7 أكتوبر 2019،  أعلنت شركة مونديا، إحدى الشركات الرائدة في تكنولوجيا الهواتف المحمولة، عن افتتاح مركزها التكنولوجي الجديد في القاهرة، والذي من المقرر له أن يستضيف المطورين والمصممين ويوفر لهم البيئة الملائمة لإنتاج التقنيات الأحدث في العالم، سواء على مستوى المنتجات أو الحلول المبتكرة التي تخدم مختلف الأسواق في جميع أنحاء أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا. 

يقدم هذا المركز الأول من نوعه في القاهرة الجديدة معيارًا جديدًا في صناعة البرمجيات حيث يجمع أكثر من مائة عضو من أعضاء الفريق التقني. ويتيح التصميم الداخلي للمركز إمكانية العمل في مجموعات وهي الطريقة التي أثبتت نجاحها عالميًا، إذ تساعد على رفع كفاءة العمل المشترك وتعزيز التواصل الفعال الذي يصب في خدمة عملية الابتكار. ومن المخطط له أن يحتوي المركز على مساحات إبداعية مثل منطقة الألعاب وغرف التركيز وأماكن الجلوس.  

ويعد توظيف أعظم العقول في عالم البرمجيات جزءًا رئيسيًا من استراتيجية مونديا، بالإضافة إلى الشراكات القوية مع مؤسسات التعليم العالي باعتبارها أهم القوى المحركة للمواهب المستقبلية، لذا يوفر المركز أيضًا مرافق للتدريب الداخلي وتنمية المهارات. 

يقول أماديو رحمان، الرئيس التنفيذي لمجموعة مونديا “إن غايتنا هي توفير متطلبات السوق وتحديد الاتجاهات الحديثة بهدف تقديم الاستشارات لعملائنا عن الحلول المبتكرة التي تحقق تجربة رقمية عالمية المستوى. وأضاف رحمان “إن استثمارنا في مصر من خلال مركزنا التقني الجديد يسمح لنا بالتطور السريع ورفع مستوى الجودة، وهو ما يدعم نموذج الاستثمارات الخارجية وفتح الأسواق الجديدة”، كما أكد على رغبة مونديا في إنشاء مساحة مميزة لفريق العمل لكي يحقق الأفضل في مجال التكنولوجيا ويستطيع المنافسة في جميع أنحاء العالم.  

عن مونديا (mondia.io) 

تعمل مونديا على تقديم أفضل التجارب الرقمية وتوفير فرص لا نهائية للعلامات التجارية في هذا المجال، وذلك من خلال فهم اتجاهات السوق وما يلائمها من الحلول التكنولوجية واستخدامها في تعزيز الشركات وتحسين تجارب المستخدمين. إن أهم ما يميز مونديا عن شركات التكنولوجيا الرقمية الدولية والرائدة في تقديم خدمات المحتوى الرقمي، هو قدرتها على توفير الخدمات المتاحة على الساحة حاليًا بالإضافة إلى  تصميم حلول جديدة مخصصة لتخطي تحديات العلامة التجارية. نحن نؤمن بأن كل شيء قابل للتحقيق، ونرى آفاق المستقبل مفتوحة على مصرعيها.  

للتواصل: 
نيكولاس لو رو
مدير التسويق بشركة مونديا
+971 50 557 5041
nicolas.leroux@mondia.com