get_header();
Press Release.

Deezer and Mondia sign strategic partnership to connect more people to music

Dubai, United Arab Emirates, 12 January 2020: Deezer, the global music streaming service and Mondia, a leading private mobile technology company signed today an agreement which will see the rollout of direct carrier billing services across Saudi Arabia, Egypt and the UAE.

Mondia Pay, will connect Deezer to operator subscribers, as well as facilitate the collection of payment through its next-generation payment platform. Customers would benefit from subscribing to Deezer’s streaming service using DCB platform in a fast, convenient and secure way without the use of debit or credit cards. Mondia connects to over 50 operators, across 33 countries, reaching over 1bn potential customers. Mondia processes over 13b transactions per annum, growing at an average of 13% per month.

“This partnership is evident of Mondia’s reach to be able to fulfil payment solutions and enable real digital experiences with global brands such as Deezer,” said Simon Rahmann, CEO Mondia Pay. “This next-generation platform provides a highly scalable, and secure payment gateway that both customers and service providers can trust. The ease of integration for service providers such as Deezer, positions Mondia Pay as an obvious partner of choice.”

“One of the main challenges we have to figure out in the region is how to deal with low levels of credit card penetration. The partnership with Mondia Pay lets us offer music fans an easy, secure and safe payment solution,” said Tarek Mounir, CEO of Deezer MENAT. “In the end, it’s about trust. When music fans trust that their payments and money are safe, they can focus on enjoying the music they love, which is what we want.”

– ends –

About Deezer

Deezer connects 14 million monthly active users around the world to 56 million tracks. Available in over 180 countries worldwide, Deezer gives instant access to one of the largest and most diverse global music streaming catalogue on any device. Deezer is the only music streaming service with Flow, the unique mix of all your old favourites and new recommendations in one ever-changing stream. Based on an intuitive, proprietary algorithm and created by people who love music, it’s the only place to hear all your music back-to-back with fresh discoveries tailored to you. Deezer is available on your favourite device, including smartphone, tablet, PC, laptop, home sound system, connected car or smart TV.

Making music happen since 2007, Deezer is a privately held company, headquartered in Paris with offices in São Paulo, Berlin, London, Miami, Dubai and around the world. Deezer is available as a free download for iPhone, iPad, Android and Windows devices or on the web at deezer.com. For the latest news on Deezer go to Deezer.com/company/press 

About Mondia (mondia.com)

Mondia connects people to digital experiences and brands to endless opportunities. By understanding where the markets are going, understanding where tech fits in and using that knowledge to identify solutions that boost businesses and shift user experiences. What makes Mondia different from other international digital tech companies and a leader in delivering extensive content and digital services, is our ability to tailor existing offerings or custom-create new ones to solve brand/business challenges. We believe in possibilities. We connect to the future.

Nicolas le Roux
CMO Mondia
Tel: +971 50 557 5041
nicolas.leroux@mondia.com

OR

Dalia Moustafa
Head of PR, Deezer
Tel: +971 50 598 7271
dmoustafa@deezer.com

“ديزر” و”مونديا” توقعان اتفاقية شراكة استراتيجية لتوفير المزيد من الموسيقى للناس

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 12 يناير 2020: أعلنت “ديزر” (Deezer)، المنصة الرائدة عالمياً لخدمة البث الموسيقي، و”مونديا” (Mondia)، إحدى الشركات الرائدة في تكنولوجيا الهواتف المحمولة، اليوم عن توقيع اتفاقية تعاون مشترك سيتم من خلالها طرح خدمات الدفع المباشر (DCB) عبر مزودي خدمات الاتصالات في كل من المملكة العربية السعودية ومصر والإمارات العربية المتحدة.

وستربط خدمة “مونديا باي” (Mondia Pay) “ديزر” بالمشتركين في شبكات الاتصالات، وكذلك إمكانية تحصيل المدفوعات من خلال منصة الدفع الحديثة. وبذلك سيستفيد العملاء من الاشتراك في خدمة بث الموسيقى من “ديزر” باستخدام بوابة الدفع المباشر بطريقة تتسم بالسرعة والأمان، ودون حاجة لاستخدام بطاقات الخصم المباشر أو الائتمان، علماً أن “مونديا” ترتبط بما يزيد عن 50 مشغلاً في 33 دولة، حيث تشكل حلقة وصل مع أكثر من مليار عميل محتمل. تقوم الشركة الرائدة في مجال تكنولوجيا الهواتف المحمولة بمعالجة أكثر من 13 مليار معاملة سنوياً، مع معدل نمو شهري يبلغ 13%.

وتعليقاً على ذلك، قال سيمون رحمان، الرئيس التنفيذي – مونديا باي: “تبرهن هذه الشراكة إلى سعي ’مونديا‘ لتقديم أعلى مستويات حلول الدفع وإتاحة تجارب رقمية مميزة بالتعاون مع أبرز العلامات التجارية العالمية مثل ’ديزر‘. توفر هذه المنصة المستقبلية بوابة دفع آمنة وقابلة للتطوير يمكن للعملاء ومقدمي الخدمات الوثوق بها. ومما لا شك فيه أن سهولة اعتماد هذه الحلول لمقدمي الخدمات على غرار ’ديزر‘ تجعل من ’مونديا باي‘ الخيار الأمثل كشريك مميز”.

ومن جانبه، قال طارق منير، الرئيس التنفيذي لشركة ديزر – منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وتركيا: “تشكل المستويات المنخفضة لانتشار بطاقات الائتمان أحد التحديات الرئيسية التي يتعين علينا التغلب عليها في المنطقة. وهنا تبرز أهمية الشراكة مع ’مونديا باي‘، والتي تتيح لنا تقديم حلول سهلة وآمنة لعشاق الموسيقى. ويتمحور الأمر في نهاية المطاف حول الثقة، فعندما يشعر عشاق الموسيقى أن مدفوعاتهم في أمان تام، سيكون بإمكانهم الاستمتاع بالأغاني التي يحبونها على الوجه الأمثل، وهذا ما نهدف إليه”.

-انتهى-

لمحة حول ديزر (Deezer) 

يربط تطبيق “ديزر” (Deezer) 14 مليون مستخدم نشط شهري من حول العالم بـ 56 مليون مقطوعة. يتوفر ديزر في أكثر من 180 بلدًا وهو يتيح للمستخدمين إمكانية الوصول الفوري إلى واحد من كاتالوجات الاستماع إلى الموسيقى العالمية الأكبر والأكثر تنوّعًا على الإطلاق على أي جهاز. “ديزر” هي خدمة البث الموسيقي الوحيدة التي تقدم ميزة (Flow)، والتي تتيح مزيجاً مميّزاً بين نمط الأغاني المفضلة لدى المشتركين وبين مقترحات جديدة يتم اختيارها لكل واحد منهم على حدة، وهي  تكنولوجيا حديثة تعتمد على الذكاء الاصطناعي (لوغاريتمات) لتحديد قائمة استماع شخصية لمحبي الموسيقى، من خلال مزج مميّز بين نمط الأغاني المفضلة لديهم وبين مقترحات جديدة تم اختيارها لهم خصيصاً. يتوفر تطبيق ديزر لتحميله على جهازكم المفضّل بما في ذلك الهاتف الذكي، أو الحاسوب اللوحي، أو الحاسوب المكتبي، أو الحاسوب المحمول أو نظام الموسيقى المنزلي، أو الجهاز الموصول بالسيارة أو التلفاز الذكي.

تأسست شركة ديزر عام 2007 وهي شركة خاصّة، تتخذ مقرًا لها في باريس. وتملك ديزر أيضًا مكاتب منتشرة في لندن، وساو باولو، وبرلين، وميامي، ودبي، ومن حول العالم. إن تطبيق ديزر متوفر للتنزيل مجانًا على أجهزة آيفون، وآيباد، وأندرويد وويندوز أو على الإنترنت على العنوان deezer.com. لأحدث الأخبار والمستجدات حول ديزر، تفضلوا بزيارة الموقع الإلكتروني: Deezer.com/company/press.


عن مونديا (mondia.com) 
تعمل مونديا على تقديم أفضل التجارب الرقمية وتوفير فرص لا نهائية للعلامات التجارية في هذا المجال، وذلك من خلال فهم اتجاهات السوق وما يلائمها من الحلول التكنولوجية واستخدامها في تعزيز الشركات وتحسين تجارب المستخدمين. إن أهم ما يميز مونديا عن شركات التكنولوجيا الرقمية الدولية والرائدة في تقديم خدمات المحتوى الرقمي، هو قدرتها على توفير الخدمات المتاحة على الساحة حاليًا بالإضافة إلى تصميم حلول جديدة مخصصة لتخطي تحديات العلامة التجارية. نحن نؤمن بأن كل شيء قابل للتحقيق، ونرى آفاق المستقبل مفتوحة على مصرعيها.

للتواصل:
داليا مصطفي
مدير العلاقات العامة – ديزر
+971 50 598 7271

نيكولاس لو رو
مدير التسويق بشركة مونديا
+971 50 557 5041

Left to right: Tarek Mounir (CEO Deezer MENAT) & Simon Rahmann (CEO Mondia Pay)