get_header();
Press Release.

Mondia Launches New Business Vertical to Help Companies Capitalise on Digital Customer Loyalty & Experience

Dubai, United Arab Emirates, 1 June 2020: Mondia, a leading technology company specialising in the marketing and distribution of digital content, announced that it is diversifying its business model by launching a new enterprise vertical to help companies capitalise on the digital relationships they have with their customers. 

The newly created enterprise business is designed to help brands strengthen the relationship with their existing customers and facilitate the acquisition of new ones by understanding their digital needs and adapting to their rapidly changing online behavior. According to a Hootsuite and We Are Social’s  2019 digital report, consumers are spending on average almost seven hours online daily, half of which is on mobile devices. Mondia’s extensive experience in the digital space makes it the ideal partner for brands who are looking to improve their online customer experience, to achieve higher customer retention and optimise new customer acquisitions.  

“The current business environment has pushed companies to further digitise their operations and we are seeing brands increasingly looking for unique ways to strengthen the relationship with their online audiences,” said Amadeo Rahmann, Chief Executive Officer of Mondia. “With the decline of physical retail and consumers spending more time online, customer retention and experience will be the new battleground for every brand.”  

Given the state of the current economy, where new revenue is harder to come by, business priorities will shift to preserving and maximising existing customer relationships. This also makes business sense given the success rate of selling to an existing customer is 60-70%, while the success rate of selling to a new customer is only between 5-20% (Outbound Engine)  

Mondia’s new enterprise business vertical recently signed a deal with a leading international security solutions company. As part of the agreement, Mondia is developing dedicated digital wellness platform for the company’s customers. The security company wanted to nurture the relationship with its customers, even when they are not directly interacting with them through their standard services. As the company’s main business is to protect customer properties while they out of their home, they tapped into Mondia’s digital capabilities to engage with them through wellness while, given COVID restrictions, they spend most of their time at home.  

 As an industry leader in providing consumers with latest digital content – from health, entertainment, lifestyle, gaming, music to sports– Mondia will work with its enterprise customers to build customised experiences that deliver unique global and local content from brands like Sony Music, Universal Music, Disney, Warner, and EA to name a few.  

This launch represents a significant shift in strategy for Mondia and we expect the enterprise business to grow exponentially annually, with 60% of the revenue coming from Europe and 40% from the MENA region and with the potential to rapidly expand in other territories as well,” said Paolo Rizzardini, Mondia’s Chief Commercial Officer. As a first step, we will actively target companies in the banking, transportation and hospitality industries in advanced digital markets and we expect video-on-demand, TV shows, movie streaming, gaming and educational content to be the most in-demand services.” 

Mondia’s initial target markets In the Middle East will be the UAE, Bahrain and Saudi Arabia while in Europe, the company will focus on the SpanishItalian, French and German markets.    

– ends –

About Mondia (mondia.com) 

Mondia is a leading technology company which specialises in the marketing and distribution of digital content. We understand where the markets are going, where tech fits and use that knowledge to solve business challenges and deliver the best user experiences. Mondia creates personalised digital experiences for people by providing them with the best and latest digital content anywhere, anytime; from health, entertainment, lifestyle, gaming, music to sports. We help enterprise customers grow their user engagement and maximise their monetisation potential through payment connectivity, customer acquisition and life cycle management services. With nine offices across Europe, the Middle East and Africa, Mondia reaches over 1.3bn end-users across 48 countries. The company works with more than 80 telco operators around the world, over 1,000 content providers and 200 merchants. Learn more: www.mondia.com 

Nicolas le Roux
CMO Mondia
Tel: +971 50 557 5041
nicolas.leroux@mondia.com 

 

مونديا تطلق بوابة إلكترونية عمودية جديدة لمساعدة الشركات

على الاستفادة من ولاء العملاء الرقميين وتعزيز تجربة المستخدم

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة: 1 يونيو 2020: أعلنت مونديا، الشركة الرائدة في مجال التكنولوجيا والمتخصصة في تسويق وتوزيع المحتوى الرقمي، عن تنويع نموذج أعمالها من خلال إطلاق بوابة إلكترونية عمودية جديدة لمساعدة الشركات على تحقيق أكبر عائد ممكن  من استثمارها في العلاقات الرقمية التي تربطها بعملائها.

يهدف مشروع البوابة الإلكترونية العمودية الذي تم إنشاؤه حديثاً إلى مساعدة العلامات التجارية على تعزيز العلاقات التي تربطها مع عملائها الحاليين، وتسهيل اكتساب المزيد من العملاء الجدد من خلال فهم احتياجاتهم ومتطلباتهم الرقمية والتكيف بما يتلائم مع سلوكهم عبر الإنترنت الذي يشهد تغير سريع الوتيرة. ووفقاً لتقرير صادر عن Hootsuite و  We Are Social’s عن حالة العالم الرقمي لعام 2019، يقضي المستهلكون في المعدل نحو ​​سبع ساعات يوميا ًعبر شبكة الإنترنت، ويتم قضاء نصف هذا الوقت من خلال  الأجهزة المحمولة. وتسهم الخبرة الواسعة التي تشتهر بها مونديا في العالم الرقمي بجعلها الشريك المثالي للعلامات التجارية التي تسعى إلى تحسين تجربة العملاء عبر الإنترنت، وذلك بهدف زيادة معدلات الاحتفاظ بالعملاء الحاليين وتحسين عملية اكتساب عملاء جدد.

وبهذه المناسبة قال أماديو رحمان، الرئيس التنفيذي لشركة مونديا: “شكلت بيئة الأعمال الحالية حافزاً قوياً دفع الشركات إلى رقمنة عملياتها بشكل أكبر، حيث تبحث العلامات التجارية وبشكل متزايد عن طرق فريدة لتعزيز العلاقات التي تربطها  مع جمهورها عبر شبكة الإنترنت. ومع تدني أرقام المبيعات في قطاع التجزئة الفعلي، وبالنظر إلى أعداد المستهلكين الذين يقضون مزيداً من الوقت عبر الإنترنت، فإن المحافظة على العملاء والاستمرار بتقديم تجارب مستخدم مميزة توفر ساحة جديدة للتنافس بين جميع العلامات التجارية.”

ومع الظروف الحالية التي يمر بها الاقتصاد العالمي، حيث يصعب الحصول على إيرادات جديدة، فإن أولويات العمل ستشهد تحولاً نحو المحافظة على العلاقات مع العملاء الحاليين وتعزيزها إلى أقصى حد ممكن. ويعتبر هذا أمراً منطقياً في مشهد قطاع الأعمال إذا ما أخذنا بالاعتبار أن نسبة نجاح البيع إلى عميل حالي تبلغ من 60%- 70%، في حين أن نسبة نجاح البيع إلى عميل جديد تتراوح بين 5%- 20% فقط.

ومؤخراً، وقعت مونديا اتفاقية تعاون مع شركة دولية رائدة في مجال الحلول الأمنية للاستفادة من مشروع البوابة الإلكترونية العمودية. وكجزء من هذه الاتفاقية، ستقوم مونديا بتطوير منصة صحية رقمية مخصصة لعملاء الشركة. وقد أبدت الشركة الأمنية رغبتها في تعزيز العلاقات مع عملائها  والارتقاء بها، حتى عندما لا يتفاعل العملاء معها بشكل مباشر من خلال الخدمات التي تقدمها لهم بشكل قياسي. وعلى الرغم من أن الشركة تنشط بشكل رئيسي في  توفير الحماية لممتلكات العملاء أثناء تواجدهم خارج منازلهم، إلا أن الشركة حققت استفادة كبيرة من الإمكانيات الرقمية الاستثنائية التي تشتهر بها  مونديا والتي تتيح التفاعل مع العملاء من خلال برامج الصحة والعافية أثناء بقائهم في المنزل معظم الوقت، وذلك مع تقييد الحركة جراء انتشار فيروس كوفيد.

وباعتبارها شركة رائدة في مجال تزويد المستهلكين بأحدث المحتويات الرقمية بدءاً من الصحة، والترفيه، وأسلوب الحياة المعاصرة، والألعاب، والموسيقى، وانتهاءً بالرياضة، تتعاون مونديا مع عملائها لبناء تجارب مخصصة تقدم محتوى عالمياً ومحلياً فريداً من  أشهر العلامات التجارية مثل “سوني ميوزيك”، “يونيفيرسال ميوزيك”، “ديزني”، “وارنر”، و”إي ايه” على سبيل المثال لا الحصر.

  ويشكل إطلاق مشروع البوابة الإلكترونية العمودية تحولاً كبيراً في استراتيجية مونديا وتتوقع الشركة أن تحقق نمواً سنوياً كبيراً في أعمالها، حيث تأتي نسبة قدرها 60٪ من الإيرادات من أوروبا و 40٪ من منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، مع إمكانية التوسع السريع في مناطق أخرى أيضاً. وأكد باولو ريزارديني، المدير التجاري لشركة مونديا: “كخطوة أولى، سنقوم وعلى نحو نشط باستهداف الشركات العاملة في قطاع الخدمات المصرفية، والنقل، والضيافة في الأسواق الرقمية المتقدمة، ونتوقع أن يكون الفيديو حسب الطلب، والبرامج التلفزيونية، وبث الأفلام، والألعاب، والمحتوى التعليمي أكثر الخدمات المطلوبة من قبل العملاء في العالم الرقمي”.

  تشمل أسواق مونديا الأولية المستهدفة  في منطقة الشرق الأوسط دولة الإمارات العربية المتحدة، المملكة العربية السعودية، ومملكة البحرين، أما في أوروبا، فتركز الشركة على الأسواق الإسبانية، والإيطالية، والفرنسية، إضافة إلى السوق الألمانية.

-انتهى-

معلومات للمحرر

نبذة عن مونديا (mondia.com)

مونديا هي شركة رائدة في مجال التكنولوجيا متخصصة في تسويق وتوزيع المحتوى الرقمي. تدرك الشركة جيداً اتجاهات الأسواق، والاحتياجات الخاصة بالتكنولوجيا وتستخدم تلك المعلومات لتوفير الحلول الملائمة للتحديات التي تواجه الشركات، وتقديم أفضل التجارب للمستخدمين. تقدم مونديا تجارب رقمية مخصصة للأشخاص من خلال تزويدهم بأفضل وأحدث محتوى رقمي في أي مكان وفي أي وقت، والذي يتنوع ضمن مجالات عديدة بدءاً من الصحة، الترفيه، أسلوب الحياة المعاصرة، الألعاب الموسيقى، وانتهاءً بالرياضة. وتساعد مونديا عملاءها على تعزيز تفاعلهم مع المستخدمين وتحسين الدخل المحتمل من خلال الربط المالي، واكتساب العملاء، إلى جانب خدمات إدارة دورة الحياة. تمكنت الشركة من توفير خدماتها  لأكثر من 1.3 مليار مستخدم نهائي في 48 دولة من خلال تسعة مكاتب توجد في جميع أنحاء أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا،. تتعاون مونديا مع أكثر من 80 شركة مشغلة للاتصالات في كافة أنحاء العالم، وأكثر من 1,000 مزود محتوى و 200 تاجر. لمزيد من المعلومات يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.mondia.com

 

لاستفسارات وسائل الإعلام
نيكولاس لو رو
سي ام او مونديا

هاتف: +971 50 557 5041
nicolas.leroux@mondia.com